Wednesday 18 June 2014

NOVEL : Mr & Mrs EGO (BAB 19)


BAB 19
Marisa termenung melihat nasi lemak diatas meja makan.Ligat dia memikirkan fasal Syafiq Rizal.Entah sampai bila dia perlu menunggu lelaki itu untuk membuat Marisa sebagai isteri Syafiq Rizal.


“Oit pagi-pagi dah termenung apa kes kawan?Tak kan tak cukup tidur kut.Kau pergi mana semalam,lewat balik?” Mona menegur Marisa.

“Semalam aku hang out dengan Sofie,dah dia nak belanja aku tak kan nak tolak rezeki.Kau ni kacau betul la Mona.Aku tengah fikir fasal sepupu kau si Rizal tu la,”

“Yang kau fikir fasal dia kenapa?Rindu lagi?Rindu pergi la jumpa,habis cerita.” Mona menuang Jus Oren didalam gelas.

“Senangnya kau cakap kan?Aku ni tengah sakit kepala dan sakit jiwa tunggu Rizal bila dia nak terima aku balik,kau apa tahu Mona.” Marisa memegang kepalanya.

“Serius ke kau nak Rizal tu Marisa.Aku tengok macam susah je kau nak dapat dia balik.Kau ingat senang-senang Rizal nak ceraikan Alia?” Tanya Mona.

“Itu la fasal.Rizal tu pun satu kalau dah tak cintakan Alia ceraikan jela,”

“Amboi... amboi... kau macam tak kenal Rizal tu macam mana kan?Selagi dia tak jumpa kesalahan seseorang tu,selagi tu dia akan percaya orang tu kau tahu.Aku tengok Alia tu bukan jenis yang suka buat masalah.Macam isteri mithali dan isteri solehah je aku tengok,”

“Oh isteri mithali dan isteri solehah ye Mona.Kau tunggu la dulu entah-entah dia lagi teruk dari aku.” Cebik Marisa.

“Ehh suka hati kau je nak menilai orang kan.Kau kenal ke dengan Alia?”

“Mana la aku kenal dia Mona,tiba-tiba je muncul dalam hidup Rizal kan.Rizal pun satu entah dari mana dia jumpa budak Alia tu.” Rengus Marisa.

“Nama pun jodoh babe.Aku dengar diorang nak pergi honeymoon Marisa.Kau tak nak ikut Rizal ke?” Perli Mona memandang Marisa.

“Jodoh kau cakap?Jodoh la sangat.Kau ingat Rizal suka ke perempuan macam Alia tu.Rizal tu suka perempuan macam aku ni.Honeymoon dekat mana Mona?Boleh jugak aku follow diam-diam.” Senyum Marisa.

“Weh Marisa jodoh ni tak kisah la kau cantik ke,kau tak cantik ke.Orang tu tinggi ke,pendek ke.Dah itu memang jodoh dia,so kena terima la.Giler kau nak ikut diorang?Tak payah nak cari fasal Marisa.Jangan kacau la diorang nak honeymoon,

“Ehh demi Rizal aku sanggup buat macam-macam tahu.Aku ni pencinta setia.Bukan macam kau pakwe keliling pinggang,sampai pinggang pun tak cukup kau nak letak pakwe kau.” Perli Marisa sambil membuat muka.

“Hoi mulut kau,kalau ada cili depan aku ni aku cabai mulut hang baru hang tau,”

“Sentap ke cik kak?” Sengih Marisa melihat gelagat Mona.

TIba-tiba lagu Rooling In The Deep dari Adele kedengaran Marisa menjawab panggilan tersebut.

Yes Haikal kenapa you call i?”

“Marisa you ada kat rumah ke sekarang?Sorry la ajak you hang out sampai lewat semalam,”

Nevermind I dah biasa Haikal, so you call I sebab nak tanya fasal tu je?”

“Sebenarnya I nak ajak you keluar lagi malam ni,boleh?”

“Hmm malam ni?Tak apa nanti I SMS you macam mana ye malam ni Haikal,”

“Oh okey Marisa.see yaa bye.” Talian ditamatkan.

“Baik kau cakap dengan aku,semalam kau keluar dengan Sofie ke si Haikal tu?” Tanya Mona mengangkat kening pada Marisa.

Okay surrender!Aku keluar dengan Haikal semalam.” Marisa mengangkat kedua-dua belah tangannya.

“Haaa!Nak tipu aku sangat,kan dah kantoi... kau pergi club ke semalam Marisa?”

“Tak la Mona kan aku dah cakap kat kau,aku dah tak nak semua tu.” Senyum Marisa.

“Sumpah kau dah tak nak pergi tempat macam tu lagi Marisa?”

“Apa ni sumpah-sumpah Mona.Mak aku cakap tak baik tau main sumpah-sumpah ni.” Seloroh Marisa sambil menggosok matanya.

“Cepat janji dengan aku yang kau tak akan pergi clubbing lagi Marisa.Kau ni nak kena sain perjanjian dengan aku Marisa.Tak cayalah aku dengan kau.” Muncung Mona.

Babe kau kenal aku dah lama kan?Aku tak kan pergi sana Mona jangan risau okey... ” Senyum Marisa sambil mencubit pipi Mona.

“Kau pergi lagi tempat macam tu kau tak akan dapat Rizal,”

“Oooo... kau nak ugut aku ye Mona!” Marisa menarik rambut Mona.

“Hoi sakit la!Kau pergi mandi Marisa kejap lagi temankan aku beli barang dapur,banyak yang dah habis.” Kata Mona sambil menolak Marisa.


“Kau ni... aku baru nak rehat dekat rumah dah ajak aku keluar pula.” Marisa berlalu dari situ dengan malas.

No comments:

Post a Comment