Tuesday 9 June 2015

NOVEL : Mr & Mrs EGO(BAB 26)


BAB 26
Nur Alia merehatkan dirinya di atas katil dan membelek lengan yang ditampal plaster.Hai... kan dah calar tangan aku ni.Macam mana la aku boleh jatuh tersungkur tadi.Nasib tak teruk luka kat lengan ni.Dulu masa disekolah lagi teruk rasanya aku jatuh sampai berjahit luka aku.Kali ni nasib baik tak luka dalam.Kalau luka dalam memang kena jahit luka aku ni,silap hari bulan bertambah parut dekat badan aku.Rizal tu nak emo tak tentu fasal kenapa eh?

Bukan dia yang jatuh.Aku ni yang jatuh dia pula nak emo lebih.Pelik pula aku tengok perangai mamat poyo tu dengan aku sejak dua menjak ni.Malas la aku nak fikir fasal dia,baik aku tidur kejap dan rehatkan badan aku ni.

“Tok nak tanya hang lama dah.Tapi kalau tok simpan lagi tok tak senang duduk.Tok pelik dengan hangpa dua tak macam suami isteri tok tengok.” Tok Piah melihat wajah Syafiq Rizal sedikit berubah dengan pertanyaan itu.

“Err... tak macam suami isteri?Maksud tok macam mana tu?” Hati Syafiq Rizal berdegup kencang.

Hang tanya tok pasaipa Rizal.Cuba hang pikiaq sendiri apa hang dah buat.” Tok Piah memandang tajam kearah Syafiq Rizal.

Gulp!Tok dah tahu ke fasal aku dengan Alia?Mampus aku!Rengus hati Syafiq Rizal.

“Rizal tak faham tok tanya apa ni.Maksud tok kami tak mesra macam suami isteri ka?Err... tapi kalau nak mesra macam suami isteri,tak kan kami nak tunjuk depan tok kut.Malu la Rizal.” Sengih Syafiq Rizal.

“Ishh budak ni loklaq betoi.Bukan yang tu tok maksudkan.Tok dok tengok hangpa ni dok panggil saya... awak... cuba suruh Alia panggil hang abang... hang panggil Alia sayang.Kalau malu nak sebut sayang cuba panggil nama dia.Nampak la sikit macam suami isteri,”

“Ya Allah tok pasai tu ka.Kami dah biasa panggil dengan panggilan tu tok.Err... kadang-kadang tu ada juga kami guna panggilan sayang dan abang.Tak kan kami nak sebut depan tok kut,malu la.” Seloroh Syafiq Rizal.Sebenarnya dia berbohong pada Tok Piah mengenai panggilan abang dan sayang itu.Mana pernah Nur Alia memanggil Syafiq Rizal dengan panggilan abang.

Hangpa nak malu apa,nanti biasakan diri panggil dengan panggilan tu.Tok nak pi dapur sat.Nanti hang pi tengok Alia dalam bilik tu,nanti suruh dia mandi,”

“Okey  tok nanti Rizal pi tengok Lia.” Jawab Syafiq Rizal melepas keluhan yang panjang.Dia masih lagi bernasib baik kerana Tok Piah tidak tahu lagi mengenai rancangan dia dan Nur Alia.Syafiq Rizal bergegas ke bilik tamu mendapatkan Nur Alia.

“Hoi pendek bangun la,terbongkang  je tahu!” Syafiq Rizal menggoncang badan Nur Alia yang sedang tidur itu.

“Ishhh... kacau betul la awak ni kan dah hilang mimpi saya.” Nur Alia menggosok matanya sambil memuncungkan mulut.

“Buat muncung itik tu.Ingat cantik sangat la?Pergi mandi cepat nanti Tok Piah bising baru tahu.” Syafiq Rizal ingin menarik tangan isterinya,tetapi Nur Alia menepis.

“Aduh!” Nur Alia  terjerit kecil.

“Awak sorry... sorry... saya tak sengaja.Sakit lagi tak?Meh saya tengok lengan awak.” Syafiq Rizal menarik lembut lengan Nur Alia disisinya sambil meniup luka di lengan isterinya.
Nur Alia merenung wajah Syafiq Rizal disisinya ketika Syafiq Rizal meniup lengannya itu.Kenapa kau terlalu caring fasal aku Syafiq Rizal?Ngomel hati Nur Alia.

“Dah habis tenung muka saya yang handsome ni Nur Alia?” Sengih Syafiq Rizal memandang isterinya yang tidak mengerlip merenung wajah Syafiq Rizal.


“Huh?Awak cakap apa tadi Rizal?Ehh... dah nak dekat maghrib ni saya nak pergi mandi kejap.” Nur Alia mengubah topik.Dia malu dengan suaminya,kerana Syafiq Rizal perasan bahawa Nur Alia merenungnya sebentar tadi.Dia turun dari katil lalu pergi dari situ.

No comments:

Post a Comment