Tuesday 9 June 2015

NOVEL : Mr & Mrs EGO(BAB 38)


BAB 38
“Tasya kalau kau jadi aku.Kau suka tak dapat suami macam Encik Rizal?” Tanya Nur Alia.

“Kenapa tiba-tiba je kau tanya aku ni Lia,rindu dekat Encik Rizal ke?Sabar la hari ni kan Encik Rizal balik dari Melaka.” Senyum Tasya.

“Ehh aku tak cakap pun aku rindu.Aku tanya kau suka ke tak kalau dapat suami macam Rizal,”

“Mesti la aku suka Lia, untung la kau dapat suami macam dia.” Seloroh Tasya.

“Untung ke?Macam rugi besar je aku dapat dia.” Nur Alia melihat jam tangannya.

“Kau ni Lia tak bersyukur eh dapat suami macam Rizal.Tak baik tahu kalau kau tak layan dia dengan baik.Nanti Rizal tambah satu lagi isteri,baru kau nak kelam kabut Lia.Cuba hargai suami kau tu.” Bebel Tasya.

“Kau cakap senang la Tasya cuba kau duduk kat tempat aku sekarang.” Cebik Nur Alia.

“Kalau aku duduk tempat kau confirm aku akan bahagia,”

“Bahagia?Dengan Rizal?Urghh!Tension lagi ada la.” Perlahan nada suara Nur Alia.

“Apa kau cakap Lia aku tak dengar,”

“Aku cakap bagus la kalau kau rasa bahagia.” Tipu Nur Alia membuat muka selamba.

“Betul apa aku cakap.Kau tak bahagia ke dengan Encik Rizal?”

“Aku bahagia?Sikit la… Ehh maksud aku bahagia jugak la.” Nur Alia melepaskan keluhan perlahan lahan.

“Apa la kau ni Lia macam tak ikhlas je bunyi ‘bahagia’ kau tu.Lia… Lia… tu kau nampak tak apa yang aku nampak?” Tasya memberi isyarat mata kepada Nur Alia.

“Apa?” Nur Alia menoleh.Dia ternampak Syafiq Rizal dan Marisa berada di kedai Body Shop.

“Macam mana Encik Rizal boleh keluar dengan Marisa.Shopping sakan si Marisa tu aku tengok.Encik Rizal tak beritahu kau ke dia dah balik KL?”

“Entah mana aku tahu.” Nur Alia masih lagi memerhatikan Syafiq Rizal dan Marisa.

“Kau tak cemburu tengok diorang berdua?”

“Buat apa aku nak cemburu pula.Jom teman aku kejap,aku nak beli barang sikit.” Nur Alia mengajak Tasya pergi dari situ.Dia sakit hati melihat Syafiq Rizal dan Marisa.Nur Alia sendiri tidak tahu kenapa dia perlu marah melihat Syafiq Rizal dan Marisa.

Nur Alia dan Tasya berjalan mencari barang yang hendak dibeli oleh Nur Alia. “Lia kau nak beli barang apa ni, dah penat kaki aku berjalan.Kau tak berhenti pun dekat kedai mana kau nak beli.” Bebel Tasya kepada Nur Alia yang dari tadi diam membisu.

“Aku tak tahu apa aku nak beli Tasya.Jom la kita balik office.” Ajak Nur Alia.Tasya terpinga-pinga mendengar kata-kata Nur Alia itu.

“Ya Allah Lia... mesti kau fikir fasal Encik Rizal dan Marisa tadi kan.Nanti balik rumah kau tanya dan bincang dengan Encik Rizal apa yang kau nampak tadi.Jangan nak emosi lebih,kau tu suka sangat pendam dalam hati.Nanti kau yang sakit hati.” Bebel Tasya sambil melangkah kaki ke tempat parking.Nur Alia tidak hiraukan kata-kata Tasya itu.Nur Alia hanya mengekori Tasya dari belakang.Dalam kepalanya masih lagi terbayang kemesraan Marisa bersama Syafiq Rizal sebentar tadi.

No comments:

Post a Comment