Tuesday 9 June 2015

NOVEL : Mr & Mrs EGO(BAB 46)


BAB 46
Strike!” Jerit Amirul Fahmi.
“Woo makin hebat kau ye Fahmi.” Syafiq Rizal bangun dan memilih bola boling lalu menjatuhkan pin.

“Haha.Practice make perfect bro.Rizal aku nak tanya kau sikit,”
“Apa yang kau nak tanya?”
“Lama aku tak nampak Lia dekat office?Dia pergi mana?”
“Dia dah tak kerja dengan aku.” Perlahan nada suara Syafiq Rizal menjawab pertanyaan Amirul Fahmi.
“Kenapa bro?Korang ada masalah?”
“Biasa la suami isteri kan,mesti la ada masalah.Ehh Fahmi aku ada hal sikit.Aku minta diri dulu.” Syafiq Rizal melihat jam di tangannya.
“Masalah salah faham pun tak nak bawa berbincang.Tak faham betul dengan kau ni.Nanti kalau Alia pergi jauh dari kau baru nak menyesal.” Bebel Amirul Fahmi kepada Syafiq Rizal sambil memakai kasut.
“Salah faham kau cakap Fahmi?Aku ada bukti yang diorang tu masih lagi kekasih dan sedang buat persiapan untuk berkahwin.Sudah la aku malas nak bincang fasal Alia lagi.Aku pergi dulu.” Syafiq Rizal beredar dari pusat boling itu.
Nur Alia dan Aisya melangkah masuk kedalam  restoran McDonald’s.Aisya mencari tempat duduk untuk mereka berdua.Nur Alia pula sedang memesan makanan di kaunter.Aisya membetulkan kedudukannya tiba-tiba dia ternampak Syafiq Rizal dan seorang wanita di meja hadapannya.
Itu kan Rizal?Siapa pula perempuan seksi tu?Manja betul perempuan tu.Sedang Aisya sibuk memerhatikan Syafiq Rizal dan Marisa,Nur Alia datang sambil membawa dulang berisi 2 set burger.
“Lia,tu Rizal kan?Siapa perempuan tu?” Tanya Aisya yang masih lagi memanjangkan lehernya memandang Syafiq Rizal dan Marisa.
Nur Alia menoleh “Itu Marisa,girlfriend Rizal.” Ujar Nur Alia.
Girlfriend?Amboi cepatnya dapat pengganti eh.” Aisya menyuap burger kedalam mulut.
“Diorang memang dah lama jadi pasangan kekasih kak,”
“Oh yeke.Tapi agak-agak la Rizal pun.Dia tu dah berkahwin dah ada isteri.Tapi masih lagi menggatal dengan perempuan lain,”
“Alaa kak biarkanlah diorang tu,nanti hilang selera kita nak makan kalau asyik fikir diorang je.” Kata Nur Alia kepada Aisya.Didalam hati Nur Alia terlalu sakit sekali melihat Syafiq Rizal dan Marisa.
“Kalau akak jadi Alia,akak pergi serang perempuan tu,”
“Akak ni macam tu pula.Tak baik la pergi serang dia.Nanti dia buka silat macam mana?” Sengih Nur Alia.
“Oh buka silat?Akak pun boleh!Akak buka la Muay Thai akak.” Seloroh Aisya sambil mengangkat tangannya seolah-olah ingin bertinju.Lantas Nur Alia dan Aisya ketawa.
Nur Alia menghidupkan laptop dan log in di Facebook.Dia membaca entry dari rakan Facebooknya di homepage.Ketika Nur Alia asyik membaca,tiba-tiba Liana menegur Nur Alia dengan menghantar di chat box.
Liana   : Haluu!!Lia kau apa khabar?
Alia     : Wahh minah saleh tegur aku la!Terharu aku.Aku sihat Alhamdulillah.
 Liana    : Banyak la kau minah saleh aku minah Malaysia la.Aku dekat sini selalu je demam… ni        hingus ni  tak nak berhenti!
Alia     : Haha.Biasalah tu badan kau nak biasakan keadaan cuaca kat sana..
Liana   : Lia kau dengan Rizal dah ok?
Alia     : Hmm belum lagi…tadi aku nampak dia dengan Marisa
Liana   : Ya Allah sampai bila kau nak jadi macam ni Lia…kesian aku tengok kau.Habis tu kau tak nak cari pakwe biar si Rizal tu sakit hati pulak tengok kau.
Alia     : Aku nak cari pakwe?Siapalah yang nak dekat aku ni Liana aku ok jela jangan risau ye :)
Liana   : Iyelah tu ok entah-entah menangis setiap malam sebab rindukan Rizal kan..kan?Ehh kau rapat la dengan Fahmi aku tengok kau sesuai jugak dengan dia
Alia     : Aku menangis??haha..ingat aku macam kau ke.Oi Liana aku ni masih lagi isteri Rizal buat apa aku nak pergi rapat dengan Fahmi.Biarlah Rizal dengan awek dia si Marisa tu
Liana   : Dah Rizal boleh buat kau macam tu kau pun boleh jugak kan?Cuma kau tu yang takut Lia
Alia     : Liana…kalau boleh aku tak nak ada affair dengan siapa pun sebab aku masih lagi isteri Rizal
Liana   : Kau ni Lia setia betul dengan Rizal kan..ikut kau lah kau yang banyak sakit hati dengan perangai Rizal tu
Alia     : Tak apa satu hari nanti Rizal akan sedar Liana.Wei nanti jangan lupa lepas 5  tahun bawa la balik buah tangan dari Australia
Liana   : Kau ni macam la hari raya aku tak balik..inshaAllah raya tahun ni aku balik aku bagi kau sekor beruang koala eh.Boleh la kau bela dan peluk beruang tu
Alia     : Ehh apa kau ingat beruang koala tu macam kucing ke?
Liana   : Hehe lebih kurang je aku tengok dua-dua comel tau!ok la Lia nanti kita sembang lagi oh ye Kimi kirim salam dekat kau dan kak Aisya jangan lupa kirimkan salam dari kami tau.bye!
Nur Alia menggelengkan kepalanya dengan gelagat Liana.Selepas sahaja Nur Alia berchatting dengan Liana, Nur Alia baring diatas katil sambil berfikir tentang Syafiq Rizal.
Apa la dia tengah buat sekarang ,dia rindu aku tak  eh?Huh… yang aku sibuk fikir fasal dia kenapa.Entah-entah dia tengah  enjoy sakan dengan Marisa awek manja dia tu.Rengus Nur Alia.
“Umi,Rizal nak keluar kejap.Umi nak pesan apa-apa tak?” Tanya Syafiq Rizal.

“Tak apa la Rizal,lagipun dah malam ni.Umi nak terus tidur je lepas ni.Kamu jangan balik lewat sangat Rizal,”

“Okey umi.” Syafiq Rizal mencium tangan Datin Fauziah lalu bergegas mendapatkan keretanya.

“Rizal nak pergi kemana tu?” Tanya Dato Kamal kepada isterinya.

“Dia nak keluar kejap bang,”

“Saya tengok lain macam perangai Rizal sejak dua menjak ni.Kamu tak rasa pelik ke Fauziah?” Dato Kamal perasan ada yang tidak kena mengenai Sayfiq Rizal.

“Saya pun ada juga perasan abang.Saya tak pula tanya dia kenapa.Tak apa nanti ada masa saya cuba tanya pada Rizal,”

“Rizal tu kalau ada masalah memang lain macam lah perangai dia.” Dato Kamal berlalu meninggalkan Datin Fauziah disitu.

Laju kereta Syafiq Rizal menyusuri jalan raya.Malam itu dia ada aktiviti bersama Marisa di Extreme Park Shah Alam.Sudah lama Syafiq Rizal tidak pergi kesana kerana sibuk dengan kerja.

“Hai Marisa sorry I lambat sikit.” Syafiq Rizal memandang Marisa dihadapannya.

“Lambat sikit you cakap?I rasa setengah jam you lambat Riz,”

Sorry la.Okey kejap lagi I belanja you makan sebab I lambat ye.” Senyum Syafiq Rizal.

Yes!Itu yang I nak dengar.Jom dah lama diorang tunggu kita.” Marisa menarik tangan Syafiq Rizal menuju ke Rock Climbing.Di situ tidak kira siang atau malam pasti ramai pengunjung akan datang ke Extreme Park untuk melakukan riadah.

“Wow you boleh lagi ye nak panjat Marisa.I dah lama tak buat aktiviti ni,rasa berat je badan I.” Ujar Syafiq Rizal sambil mengelap peluh.

“Cuba you tengok perut you Riz.Boroi!Itu yang berat semacam je you nak panjat,”

“Suka hati you je kutuk I.” Syafiq Rizal tersenyum.

“Ehh you cakap nak belanja I,jom lah!” Ajak Marisa.

Wait la.I penat la sayang...”

“Kesian penat ye.Nak I hilangkan penat you?” Rengek Marisa di sisi Syafiq Rizal.

“Haha.You suka goda I kan Marisa,”

“I akan goda you sorang je Rizal.” Senyum Marisa memandang Syafiq Rizal.

“Jom kita pergi Burger King.Dah lama I tak makan,”

“Okey jom.” Syafiq Rizal merangkul pinggang Marisa menuju ke Burger King yang berada di Extreme Park itu.Pada masa yang sama hati Marisa berbunga-bunga kerana Syafiq Rizal makin mendekati dengan dirinya.Dia pasti Syafiq Rizal akan jadi miliknya semula.






No comments:

Post a Comment